skuteczny newsletter, jak stworzyć newsleter, newsletter jak często wysyłać

Sekrety skutecznego newslettera: jak przyciągnąć uwagę odbiorców i przekonać ich do zakupów

Chcesz poznać proste, ale skuteczne wskazówki, jak pisać newsletter, który zbuduje więź z Twoimi odbiorcami i przekona ich do zakupów? Dobrze trafiłaś! W tym artykule przedstawię Ci 5 kluczowych kroków, które warto zastosować, aby Twój newsletter był nie tylko ciekawy i wartościowy, ale również przynosił Ci wymierne korzyści biznesowe.

1. Jak stworzyć newsletter, który będzie chętnie czytany?

Skup się na swoich odbiorcach. Ich potrzeby, pragnienia i nierozwiązane problemy, powinny być w centrum! Nie Ty! Wydaje się to oczywiste, a jednak wciąż wiele moich klientek popełnia ten błąd. Myślisz, że Ciebie to nie dotyczy? Zrób krótki rachunek sumienia. Gdy piszesz o ofercie, skupiasz się po prostu na tym, jaka jest świetna, czy na tym, co klient zyska, gdy ją kupi? Uwierz mi, to ogromna różnica!

2. Personalizacja to klucz do sukcesu

Wszyscy chcemy czuć się ważni. Im bardziej spersonalizowane wiadomości wysyłasz, tym klient jest lepiej zaopiekowany. Tutaj przyda się segmentacja listy mailingowej wg różnych kryteriów. Nie wiesz jak to zrobić? Daj mi znać, a poruszę ten temat!

3. Nagłówek - niech przyciąga uwagę!

Nagłówek to pierwsza rzecz, którą zobaczą odbiorcy, dlatego musi być starannie przemyślany. Poświęć na jego tworzenie trochę czasu. Zanim wybierzesz jeden, konkretny, spisz z głowy minimum 20 opcji. Dużo? Nie muszą się od siebie diametralnie różnić. Po prostu wypisz na kartce wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, a następnie wybierz zwycięzcę. Konkretne propozycje nagłówków i porady, jak je tworzyć, znajdziesz na moim IG, wpadaj tutaj!

4. CTA - czyli znowu to call to action

Ciągle to CTA i CTA, no nie? 😉 Na blogach, newsletterach, stronach, social mediach…No cóż. Wezwanie do działania jest po prostu skuteczne, dlatego nie mogę go pominąć w tym poradniku. Za nim siądziesz do pisania, zastanów się, jaki rezultat chcesz uzyskać. Czytelnik ma zajrzeć na Twojego instagrama? Kupić e-booka? Wypełnić ankietę? Posłuchać podcastu? Możliwości jest mnóstwo! Ale, ale …nie przesadź! Żeby CTA w newsletterze było skuteczne, powinno dotyczyć tylko jednego tematu! Możesz umieścić np. 2 przyciski CTA w jednej wiadomości, ale muszą one prowadzić czytelnika do jednego działania. 

5. Regularność i spójność

Nudy, nudy…ciągle o tym słyszysz? Jednak zastanów się, jak ważne są powyższe kwestie dla budowania więzi z czytelnikami. Wyobraź sobie, że wysyłasz newslettera, gdy akurat przyjdzie do Ciebie WENA (o tym, jak pisać, gdy bardzo Ci się nie chce, pisałam na IG, wpadaj! ). Zrób rachunek sumienia? Kiedy ostatni raz pisałaś pod wpływem weny? No właśnie 😉 Wysyłanie newslettera co pół roku to strzał w kolano. Zawsze może być jednak gorzej – gdy po pół rocznej przerwie nagle zaczniesz zasypywać czytelników wiadomościami codziennie, bo akurat coś sprzedajesz…Uwierz mi, Twoja lista wtedy błyskawicznie opustoszeje i nic w tym dziwnego! Dlatego pisz regularnie – nie musisz co tydzień, ale staraj się odzywać do swojej społeczności minimum raz na 2 tygodnie.

A o co chodzi z tą całą spójnością? O nią akurat bardzo łatwo zadbać. Twój newsletter będzie spójny, gdy zadbasz o to, aby jego schemat był za każdym razem podobny – stwórz sobie nagłówek i stopkę – to już połowa sukcesu. Pomyśl także o kolorach, czcionkach i grafikach, które mogą uatrakcyjnić wygląd newslettera.

 

Newsletter to wspaniałe narzędzie w rękach średnich i małych firm. Pozwala budować pozycję eksperta, zacieśniać relacje i przemieniać czytających w kupujących. W dodatku na początkowym etapie rozwoju firmy, jest zupełnie za darmo (w Mailerlite, ale nie tylko). Podejdź do stworzenia newslettera poważnie, a wkładając trochę serca i wysiłku, zaczniesz po pewnym czasie zbierać plony. 

Jeśli pijesz akurat kawkę, to poczytaj jeszcze o SEO

A jeśli nie obserwujesz mnie na IG to wpadaj – możesz liczyć na kąski wiedzy w niewielkich porcjach – w sam raz do natychmiastowego wcielenia w życie.