Czy wiesz, jak jeszcze lepiej wykorzystać ChatGPT do rozwoju biznesu? Podczas generowania pomysłów, tworzenia treści lub nagłówków, wykorzystaj potęgę...temperatury! Wiem, wiem, brzmi dziwnie, ale naprawdę działa i pomaga osiągnąć ciekawe efekty!
NISKA TEMPERATURA
Kiedy temperatura jest niska, ChatGPT działa racjonalnie i spokojnie. To idealna opcja, jeśli potrzebujesz poważnych i realistycznych odpowiedzi. Możesz skorzystać z obniżenia temperatury, gdy tworzysz eksperckiego bloga, artykuł naukowy lub komunikujesz się z klientami w bardziej formalny sposób.
Uff, jak tu gorąco!
Jeśli jednak działasz w branży kreatywnej lub po prostu zależy Ci na odjechanych pomysłach, możesz nieco podgrzać atmosferę… W tym wypadku ChatGPT uwolni swoją kreatywność i pomoże Ci w stworzeniu zabawnych, oryginalnych treści, które przyciągną uwagę grupy docelowej lub otworzą przed Tobą mnóstwo nietuzinkowych rozwiązań i idei.
Chciałabym Ci pokazać to na przykładach. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielką sklepu z kosmetykami naturalnymi. Gdy zapytasz ChatGPT o sposób na zachęcenie klientów do zakupu kremu nawilżającego, wykorzystując niższą temperaturę, otrzymasz odpowiedź typu: „Ten krem doskonale nawilża skórę, wypróbuj go już dziś!”. To rozsądne i przemyślane zdanie.
Natomiast, gdy podkręcisz temperaturę, odpowiedzi będą lżejsze, bardziej kreatywne. W stylu: „Zapomnij o suchych policzkach! Nasz magiczny krem nawilża tak doskonale, że skóra będzie wyglądać jak po użyciu instagramowego filtra! „
Widzisz różnicę? Oba podejścia są skuteczne, ale odpowiednio dostosowana temperatura pozwala lepiej dopasować styl wypowiedzi do charakteru Twojej marki i grupy docelowej.
Pamiętaj, że ChatGPT to narzędzie, które działa zgodnie z Twoimi wytycznymi, więc zawsze możesz zmieniać temperaturę w zależności od potrzeb i efektu, który chcesz uzyskać.
Ok, Ania, ale jak stosować temperaturę w poleceniach?
Już pokazuję!
Jak widzisz, z tego prostego polecenia możesz wysnuć kilka wniosków:
po pierwsze – „wciel się” – mówimy AI jaką rolę ma przyjąć.
po drugie – pamiętamy o grupie docelowej.
po trzecie – stosujemy konkretne polecenia.
po czwarte – temperatura – jak widzisz, użycie temperatury jest bardzo proste! Użyj sformułowania: „Ustaw temperaturę na X”.
Temperatura musi mieć przedział między 0.1 a 2. Im wyższa, tym bardziej kreatywna. Zobacz teraz przykład z podgrzaną temperaturą 🙂
Podsumowanie + niebezpieczeństwo!
Kiedy temperatura jest niska, ChatGPT będzie spokojny i ostrożny w swoich odpowiedziach. Będzie trzymał się rzeczywistości i nie będzie wprowadzał w błąd.
Gdy temperatura będzie wysoka, ChatGPT stanie się kreatywny, a Ty otrzymasz bardziej oryginalne odpowiedzi. Czasami będą świetne, zabawne, lekkie i wprost genialne, a czasami… naprawdę pozbawione sensu! 🙂 Pamiętaj o tym, stosując wyższą temperaturę i nie irytuj się, gdy Twoje odpowiedzi będą zbyt odjechane. Spróbuj wówczas obniżyć trochę temperaturę lub sformułuj polecenie w inny sposób.
Zawsze staraj się dopasować temperaturę do efektu, jaki chcesz osiągnąć. A poza tym baw się i eksperymentuj!
Jeśli chcesz nauczyć się, jak wykorzystywać ChatGPT w małym biznesie, poznaj mój mini kurs! Kliknij w przycisk i sprawdź co dla Ciebie przygotowałam. Oferta promocyjna niebawem się kończy!