optymalizacja seo dla małych firm, strategie seo dla małej firmy, chat GPT a pozycjonowanie, słowa kluczowe sztuczna AI

5 skutecznych strategii SEO, które przyspieszą rozwój małego biznesu

Prowadzisz mały biznes i nie wiesz, jak wykorzystać SEO, żeby szybciej i skuteczniej rozwijać własną markę? Nadciągam z pomocą!

Zaprzęgnij SEO do pracy, a rezultaty Cię zaskoczą. Poznaj 5 skutecznych (i bardzo prostych!) strategii SEO i wzmocnij swoją pozycję w Internecie. 

0

Słowa kluczowe – pozycjonowanie strony dzięki AI

Tyle już o nich słyszałaś, a wciąż kiepsko idzie Ci ich szukanie? A może znalezienie słów to łatwizna, ale ich praktyczne wykorzystanie spędza Ci sen z powiek?

Mam dla Ciebie kilka dobrych wiadomości – zwłaszcza gdy mówimy o ich wyszukiwaniu. Pewnie już milion razy słyszałaś o Google Keyword Planner lub Answer The Public. Teraz możesz o nich zapomnieć! W wyszukiwaniu słów kluczowych pomoże Ci sztuczna inteligencja! Wykorzystaj Chat GPT  – wystarczy, że napiszesz “znajdź słowa kluczowe do artykułu o tworzeniu stron na Wordpress”, a AI wykona polecenie.  Brzmi fajnie? Witamy w przyszłości moja droga!

0

Umiejscowienie słów kluczowych

Ok, słowa kluczowe już masz, to co teraz z nimi począć? Sprawa jest prosta. Umieść je w odpowiednich miejscach 😉 Jakich? A już Ci mówię. 

0

Jakie słowa kluczowe wybrać? 

Do wyboru masz pojedyncze frazy – takie jak np.  makrama, Kraków, fotograf. Czy warto z nich korzystać? Niekoniecznie. Konkurencja w tych słowach jest ogromna, dlatego lepiej skupić się na frazach z tak zwanym długim ogonem, które liczą od 3 do 5 słów. Dzięki nim możemy dotrzeć do naszych idealnych klientów. Dlatego  warto stosować np. takie frazy kluczowe jak: sesja noworodkowa w Knurowie, warsztaty Makramy dla zaawansowanych itp. 

Pamiętaj również, żeby używać kilku słów i fraz kluczowych w tekście. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na dotarcie do grupy docelowej. 

 

0

Linkowanie – skuteczna strategia SEO

Linkowanie często bywa niedoceniane, a to naprawdę skuteczna i prosta do wdrożenia strategia, która umocni Twoją pozycję w wyszukiwarce. 

Gdy tworzysz wpis na bloga, pamiętaj, żeby umieścić w nim link do innego artykułu, który np. może stanowić jego świetne uzupełnienie. Dlaczego warto to robić? Dzięki temu przedłużasz czas pobytu użytkownika na stronie, a to jest to, co Googleboty lubią najbardziej 😉 Warto także dodać, że Twoja strona jest wówczas przyjemniejsza w odbiorze dla odwiedzającego, który płynnie porusza się po jej zakamarkach.

0

Szybkość strony, a pozycjonowanie w Google

Twoja strona ładuje się w ślimaczym tempie? To zły znak! Uwierz mi, odbiorców to wkurza i większość z nich nie poczeka, aż strona w końcu zaskoczy. Pójdą po prostu do konkurencji. Jeśli opuszczą stronę, zanim ta się załaduje, Google dostanie sygnał, który negatywnie wpłynie na pozycjonowanie strony. 

Ok, to co w takim razie wpływa na jej szybkość i w jaki sposób sprawdzić, czy użytkownicy nie zasypiają, czekając, aż Twoja strona się odpali? 

Po pierwsze narzędzie, które pomoże Ci ocenić, czy z szybkością strony wszystko jest OK – 
Pingdom Website Speed Test. Wystarczy, że wkleisz adres swojej strony i zaznaczysz “Europe-Germany-Frankfurt”, jeśli nadajesz z Polski 🙂 

Po drugie – w skrócie, na szybkość Twojej strony wpływają takie czynniki jak: wybór hostingu, rozmiar plików, liczba zapytań http, czy lokalizacja serwera. 

Jeśli prowadzisz mały biznes i nie chcesz, żeby znikną w tłumie, dbaj o SEO. Pozycjonowanie nie jest takie straszne, jak je malują. Nie musisz też korzystać z super zaawansowanych analiz i zatrudniać eksperta. Twórz fajne treści, potrzebnej grupie docelowej, pamiętaj o słowach kluczowych, linkowaniu i o szybkości strony. Korzystaj z dobrodziejstw 21 wieku – chat GPT pomoże Ci zoptymalizować stronę

Shopping Cart