Prowadzenie własnego biznesu ma sporo mrocznych stron. Jedną z nich są niezadowoleni i roszczeniowi klienci.
Umówmy się, nikt nie lubi trudnych klientów! Takie nieprzyjemne sytuacje są jednak wpisane w prowadzenie biznesu. I choć trzymam kciuki, żeby omijały nasz szerokim łukiem (nieprzyjemne sytuacje, nie klienci), to uważam, że warto przygotować się na wszelkie ewentualności.
Nie należysz do teamu “ostoja spokoju” i szybko tracisz panowanie nad sobą, gdy dostajesz nieprzyjemną wiadomość? A może spędzasz długie minuty, zastanawiając się nad odpowiedzią, zanim klikniesz “wyślij”?
Jeśli tak, to mam dobrą wiadomość!
ChatGPT w obsłudze klienta
Poznaj rozwiązanie, które pomoże Ci skutecznie reagować na trudne maile. Twój osobisty asystent, chatGPT, może być Twoją tajną bronią! 😉 Zrobiłam eksperyment!
Poprosiłam ChatGPT żeby odpisał na wymyślonego maila od niezadowolonej klientki i pomógł mi stworzyć przyjazną i wyważoną odpowiedź.
Ale…postanowiłam, że wkleję tę wiadomość do dwóch różnych rozmów. W jednej ChatGPT znał ton mojej marki, w drugiej nie.
Wynik?
Obie odpowiedzi są dobre! Ta pierwsza (gdy ChatGPT nie zna mojego sposobu pisania) jest po prostu bardziej oficjalna. Na pewno sprawdziłaby się w przypadku sklepów internetowych, które nie tworzą marki osobistej. Jest bardzo grzeczna, formalna. Sztuczna inteligencja zadbała, aby przeprosiny klienta były zarówno na początku, jak i na końcu maila. Zresztą, sprawdź printscreena i przekonaj się sama. Jak oceniasz wynik?
Druga wiadomość jest po prostu bardziej “moja” 😉 Konkretna, bezpośrednia, ale tym razem pojawiły się drobne błędy do zmiany – na pewno nie rozpoczęłabym maila od “Kochana” bo aż tak bezpośrednia nie jestem 😉 (muszę uczulić na to ChatGPT). Poprawiłabym także zdanie dotyczące frustracji, bo jest po prostu niepoprawne. Ale poza tym? Gotowy szablon do wysłania!
A Ty widzisz różnicę? Użycie chatGPT, który nauczył się naszego stylu pisania, sprawia, że przekaz jest bardziej autentyczny.
Pamiętaj, że Twój asystent chatGPT może stać się niezawodnym partnerem w obsłudze klientów. Naucz go swojego sposobu pisania, a zyskasz bezcenne wsparcie przy odpowiadaniu na trudne maile 🙂 (których życzę Ci jak najmniej!)
Polecenie, które zastosowałam: Odpisz na tego e-maila od niezadowolonej klientki. Zadbaj, żeby wiadomość była zwięzła i napisana w przyjacielskim tonie. {treść maila} Pamiętaj, że najlepiej zastosować je podczas rozmowy, w której ChatGPT poznał ton Twojej marki. Co sądzisz o takim zastosowaniu ChatGPT? |
Chcesz rozwijać biznes szybciej dzięki ChatGPT? Sprawdź mój kurs!